top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraMiroslav Novotný

VÝLET: Černá Studnice- Výšlap zasněženou krajinou

Aktualizováno: 4. 9. 2020

Probuzení do krásného jarního dne se nekoná. Probuzení jo, ale ten jarní den jaksi ne... Při pohledu z okna zjišťuji, že je venku celkem solidně nasněžíno. Teplota je také dost pod nulou. Nevadí. Letošní zima měla u nás větší nadílku sněhu pouze jednou. Dnes. Podle kalendáře sice téměř na jaře, podle podmínek venku tak v půlce ledna, vyrážím na výlet.

17.3.2018 => 73 Km

Smetáček na umetení sněhu v autě naštěstí stále mám. Mířím na sever do Jablonce nad Nisou. Ještě dnes se v Eurocentru Jablonec koná poslední den veletrhu cestovního ruchu Euroregion Tour.


V Jablonci parkuji u budovy městského divadla, parkování je o víkendu zdarma. Sněhu značně přibylo a teplota také spadla dolů. Momentálně mi teploměr v autě ukazuje -7°C. Brrr! Nasazuji na sebe veškerou zimní výbavu a vyrážím hledat budovu Eurocentra.



Veletrh mne příjemně překvapil. S veletrhem Holiday World v Praze se sice nedá svou velikostí srovnat, ale v rámci ČR byli přítomní zástupci všech krajů, dokonce i několik zahraničních zemí zde mělo svůj stánek. Prošel jsem si jednotlivé stánky, vzal materiály v podobě map, průvodců a letáků a vyrazil o patro výš, kde měly stánky místní výrobci a podnikatelé. Od skla a bižuterie, až po kavárny a místní pekárny. Super! :-)


Cestou k autu jsme přemýšlel, kam se jet ještě podívat. Táhlo mne to do hor, ale množství sněhu mne nejprve odrazovalo. Nakonec jsem se podíval do mapky rozhleden, kterou jsem měl z veletrhu a za cíl si zvolil nepříliš vzdálenou Černou Studnici.


Auto jsem nechal na parkovišti v Dolní Černé Studnici a pešky se vydal po zasněžené silnici k rozhledně. Cesta na Horní Černou studnici by se ještě asi dala vyjet, ale kdyby člověk potkal v protisměru auto, nebylo by to nic moc příjemného.

Cestu k rozhledně a zpět jsem si dokonale užil. Zhruba 5 kilometrů zasněženým lesem, tichem a úplně bez lidí. Co víc si přát. Tohle Vám dobije baterky jak prase! :-)






19 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page